Hallo zusammen!
Die Tage haben wir den Geburtstag eines Freundes ausgiebig gefeiert und irgendwie bin ich mitten in der Nacht auf die Idee gekommen, Samsung mal eine E-Mail zum Thema NX200 / Nx20 zu schreiben. Hab an der ein oder anderen Stelle vll ein bischen übertrieben (300 Forumuser...) aber vielleicht zeigt es ja Wirkung. (Achso, mein Englisch war in dieser Nacht wohl auch nicht das beste

)
"Dear Samsung-Team!
I read a lot of the new NX200 and the reactions of many NX100 Users. They like the new design very much, the noise reduction ist quit good (of an 20MP Sensor), the AF-Speed is quite amazing (theoretically)!
BUT there are some critical remarks, too!
First of all, the Sample images doesn`t look as sharp as the images of the NX100. It looks at 100% view like a normal compact camera. Why???
Nobody will use a 20MP Crop-Camera, when its image-quality is bad as the quality of the sampleimages!!! (same like Sony´s 24MP Sensor....)
Furthermore the NX100 users criticize the absence of an (very good) EVF, an Intern-Flash, the missing AV-Out and the missing function for an remote control.
This should not be a censure. Just some tipps / reactions of many NX100 / NX10 Users (round about 300 People have this reaction. (Biggest online-forum in Germany for digitalcameras))
Hopefully the NX20 will have a very good imagequality (very sharp at crop!!!), an quite brilliant EVF (maybe an hybrid like a X100) a good noise reduction (the best will be a 16 mp sensor (MP is not everything!!!), a fast AF and a very good working AF-C!!!"
Habe auch direkt am nächsten Tag 3 Antworten erhalten. (3 weil ich die Mail an 3 verschiedene "Adressen" geschickt habe)
1. "Thank you for your feedback through two mentions posted on this wall.

Okay. We will deliver your opinion to our developer and people handling these issues. To improve our products, please give your interest and support continuously. Thank you!

"
2. "Vielen Dank für Ihre Anfrage.
Wir sind aber natürlich stets bemueht, Kundenwünschen nachzukommen.
Darum haben wir ihre Anregung an unsere Entwicklungsabteilung we
itergeleitet.
Leider können wir Ihnen keinen konkreten Termin nennen, zu welchem wir
Sie umsetzen werden.
Bitte haben Sie Verständnis dafuer, dass wir zwar jede Anregung bei der
Entwicklung berücksichtigen, jedoch nicht alle umsetzen können.
Wir bedanken uns für Ihr Feedback und wünschen Ihnen noch viel Freude
mit unserem Produkt!
Bei weiteren Fragen können Sie uns gern kontaktieren.
Mit freundlichen Grüßen aus Schwalbach"
3. "
Thank you for contacting Samsung Electronics.
We understand you would like to give us feedback about Samsung NX200.
We would like to inform you that we have designed the product after extensive technical research and
feedback from customers about the product by our design team.
We certainly take a note of your suggestions as Samsung strives to help its customers the best. These
suggestions would help us in redesigning the product and help us serve you better in future. We will forward
your valuable feedback to our Samsung product development team.
If you require any further information, feel free to contact us.
Thank you,
Samsung Online Support"
Naja... Was man nicht alles so versucht um etwas zu bewegen (und einem im Tee hat

)