AW: Neue Sony Alpha 330-380 - Preise und Daten!
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Und im "Fortgeschrittenen-" und Semi-Prof-Bereich wartet man vergeglich auf eine rauschärmere Alternative.
Meiner Meinung nach Kameras die niemand braucht. So lange ich drüber nachdenke mit fällt kein Grund ein, warum jemand diese Kameras kaufen soll.
Warum sollt sich ein purer Einsteiger nicht eine Nikon oder Canon kaufen, die nichts weniger kann, sondern auch noch die für Einsteiger vielleicht interessante Spielerei Video hat. Und im "Fortgeschrittenen-" und Semi-Prof-Bereich wartet man vergeglich auf eine rauschärmere Alternative.
Gehen bei den neuen Kameras eigentlich die alten Minolta-Objektive nicht mehr, wie einmal im Vorhinein angekündigt?
Quelle:
http://www.photoclubalpha.com/2008/10/23/the-alpha-900-as-a-high-iso-body/
The key points to securing a good low noise 6/13 megapixel in-camera JPEG with the Alpha 900 are:
Use ISO 3200 rather than 6400 if possible, as 6400 is an extended setting using ‘digital ISO boosting’ (this advice also applies to most cameras where ISO 6400 is the highest possible setting)
Do not underexpose, and don’t allow the auto metering to underexpose for you!
Set Low or Normal NR, never High.
Use Extra Fine JPEG not Fine, or RAW+JPEG (limited to Fine as its best option) if all you want is a JPEG.
Use Neutral Creative Style rather than Standard, and sRGB colour space (this is always less noisy than aRGB).
Use manual White Balance or take a Custom White Balance measurement and setting rather than relying on Auto White Balance in very warm tungsten, or mixed, lighting.*
Set +1 or +2 sharpness, as this changes the behaviour of the noise reduction to favour a tight crisp noise pattern rather than a blotchy soft one.
Use the open-shadows Zone setting (-1) with a corresponding cut in Brightness (-2) as this also changes the NR behaviour, while the two adjustments cancel out any change to midtone values.**
*It is even better to use a filter or filter pack to correct the light, as you would do with slide film, but this negates the benefit of high ISO. Use of an 80B conversion filter and Daylight WB will improve noise levels and dynamic range in Tungsten light, whatever ISO rating is used, by equalising the R/B peaks of the spectrum. This is a neglected aspect of digital technique which, with the arrival of extremely high resolution DSLRs such as the Alpha 900, is worth reviving for the highest quality architectural interiors and tungsten studio work.
**This was suggested on dPreview forums by ‘Agorabasta’ and followed up on photoclubalpha forums. Similar results are obtained using combinations of low contrast, basic DRO (which applies a similar lightening gamma curve before raw conversion) and/or exposure compensation. It is also possible to improve ACR raw conversions by using the Linear conversion curve, and enhancing contrast later. Agorabasta’s suggestion has the benefit that it can be applied to one Creative Style, such as Neutral, and remembered for quick access.
The result will retain maximum detail and colour saturation, but may have some tight, strong chroma noise remaining which can be removed in application which allows chroma noise reduction. This noise will not be apparent at all in many areas of medium tone and detail, only in shadows, and if you can live with it the colour rendering will be much richer.
Es geht aber nicht um Highend, sondern um die (schlechten?), neuen Einsteigerkameras.
Kolame
Und im "Fortgeschrittenen-" und Semi-Prof-Bereich wartet man vergeglich auf eine rauschärmere Alternative.
Dann les dir bitte Nordlys Beitrag nochmal genau durch, dort steht eindeutig:
Auch wenn es OT war, so ging es hier um die A700/900
ne die neuen sind wirklich einsteigergerecht.
Die A330 und die A380 sind einfach eine tolle Mischung für Einsteiger.
Liveview, schwenkbarer Monitor, Body-Stabilisierung, kompakt, modisch.
Hatten die Vorgänger doch auch, bzw. waren es auch.
Der Nikon D5000 fehlt der Stabi, Canon hat noch nichts schwenkbares.
Ja, der ist da halt in den Objektiven, ein Pluspunkt, aber Nikon+Oly haben einen komplett schwenkbaren.
Einzig fehlt der Video. Aber entgegen aller Meinungen, finde ich die Video-Funktion in DSLR sehr sinnvoll, aber nicht für Amateure sondern für Profis.
Der schwere Body, die Wechselobjektive, der miserable AF (man muss praktisch manuell), die begrenzte Aufnahmezeit, die kleine Schärfentiefe.
Alles spricht für einen professionellen Einsatz mit einem Könner, aber nicht für den Gelegenheitsfilmer, der mit einer normalen DV-Cam besser aufgehoben ist.
gruss
Weils mir gerade aufgefallen ist und noch nicht ausdrücklich diskutiert:
Die neuen Sony´s haben einen SD-Card-Slot (und eine MS...)! Ich finde das gerade bei Sony ausdrücklich erwähnenswert. Das war doch bisher ein NoGo.
Und zum Zitat: Spielzeug sind IMHO alle Kameras ohne CF-Slot.![]()
stimmt. meine 828 hat platz für cf UND ms - und einen umschalter. das war luxus!...
CF zu SD ist also für mich bei Sony ein technischer Downgrade, wie so vieles an den neuen Modellen.
... sag mir Bitte wo die Audio Qualität bei EiPöds geblieben ist?!?Seit bestehn ... nicht existent!
Weil sie fast niemand benutzt(?), also zumindest ich nicht.[...]keine AEL Taste mehr (wieso redet da eigentlich keiner drüber???)