tpmjg
Themenersteller
Inzwischen ist die offizielle Ankündigung ja zu diesen neuen SLR Magic CINE Objektiven raus. Das 1.4er wird versuchen, sich durch seinen günstigen Preis gegen das Sony 35/1.8 OSS zu positioneren. Das 35/0.95 HyperPrime CINE soll nach meinen Informationen mit sehr hochwertigen Glaselementen bestückt sein und damit in einer anderen Liga spielen. Preislich wird es zunächst auf Niveau der Cosina Voigtländer Pendants positioniert.
Hier der offizielle Pressetext:
Hong Kong, September 15th, 2012. During Photokina 2012 in Cologne,
Germany (September 18-23), SLR Magic will present attractive new CINE
products as well as its Toy Lenses, all of the highest technical
quality. Among them, will be a new SLR Magic CINE 35mm T1.4 lens in
stores by the end of 2012. SLR Magic would like to invite all
participants of Photokina fair held in Cologne to visit our stand in
Hall 3.1 B059.
SLR Magic will present its entire range of camera lenses, cine lenses,
spotting scopes, and camera accessories during Photokina.
A major attraction is a high-performance mirrorless format cine lens
with manual focus. With a focal length of 35mm and aperture of T1.4,
this lens joins the family of cine lenses designed for demanding
users. The reason why the 35mm T1.4 lens is not in the HyperPrime
series is because T1.4 is not the fastest speed we can design for this
35mm lens.
Ever since the release of the HyperPrime CINE 12mm T1.6 lens,
cinematographers have been requesting for a set of HyperPrime CINE
lenses. In addition to our new CINE 35mm T1.4 lens, we will also
showcase our 25mm T0.95 (MSRP: US $649) in mFT and 35mm T0.95 (MSRP:
US $1,249) in mFT, X-mount and E-mount concept lenses that are based
on the optical design of the HyperPrime CINE 50mm T0.95 lens.
Due to difficulty to source a particular material to manufacture the
HyperPrime 23mm F1.7 for E-mount announced on December 8th 2011 it was
discontinued within 3 months of launch. During this time, we have
re-designed the lens, increasing image quality across the frame yet
keeping the lens size and price similar to the original. The new
design also supports mFT and X mount cameras.
All details concerning the optical type and physical size of the lens
will be published at a later date. The SLR Magic CINE 35mm T1.4 lens
in mFT, X-mount and E-mount (MSRP: US $279) will be introduced for
sale in December 2012. The SLR Magic HyperPrime 23mm F1.7 (MSRP: US
$399) in mFT, X-mount and E-mount will be introduced for sale in
February 2013.
SLR Magic CINE 35mm f/1.4
Mount : mFT mount / E mount (NEX-VG900 is not compatible) / X mount /
Black Magic Cinema Camera mFT mount
Focal Length (35mm equivalent) : 70mm[mFT] 52mm[E] 52mm[X]
80mm[Black Magic mFT]
Minimum Focus Distance : 0.3m
Maximum Aperture : T1.4
Minimum Aperture: :T16
Optical Design : 8 elements, 8 groups (4 x Tantalum)
Lens Length : 70.3mm
Lens Weight : 370g
Filter Thread Diameter: 52mm
SLR Magic HyperPrime 23mm F1.7
Mount : mFT mount / E mount (NEX-VG900 is not compatible) / X mount /
Black Magic Cinema Camera mFT mount
Focal Length (35mm equivalent) : 46mm[mFT] 35mm[E] 35mm[X]
52mm[Black Magic mFT]
Maximum Aperture : F1.7
Minimum Aperture : F22
Optical Design : 9 elements, 8 groups (4 x Tantalum)
Lens Length : 61.3 mm
Lens Weight : 265g
Filter Thread Diameter: 49mm
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
So sehen sie aus:

Ich hatte Gelegenheit für ein Probeshooting eines der beiden ersten Prototypen, die SLR Magic noch kurz vor der Photokina zusammengebaut bekommen hat. So sieht es aus:

Die Konstruktion ähnelt dem HyperPrime CINE 50mm T0.95 und dementsprechend ist auch dieses kein Leichtgewicht (ca. 700g). Traditionell hat auch dieses wieder eine stufenlosen Blendeneinstellung, die in T-Stops geeicht ist und eine ausziehbare Gegenlichtblende. T0.95 entspricht hier einer Blendengeometrie von ca. F0.9!
Erstmals bekommt man damit nun den Blickwinkel und das Freistellpotenzial eines 50mm F1.4 Vollformat-Äquivalentes an Kameras mit einem APS-C Sensor - mit phantastischer Offenblend-Schärfe und traumhaft weichem Bokeh
So sieht das HyperPrime CINE 35mm T0.95 an der Sony VG900 E-Mount Vollformat Videokamera aus:

Die Kamera schaltet, wenn kein A-Mount Objektiv adaptiert ist, automatisch auf Crop-Modus um. Man kann dies aber durch manuelle Vorgabe umgehen, dann sieht man, welchen Bereich des Vollformat-Sensors das Objektiv ausleuchtet:

Hier noch eine Zusammenfassung von meinen Eindrücken und Probe-Shootings der drei Linsen (35mm T0.95 Prototyp, 35mm T1.4 und 23mm F1.7):
Roundup Of Interesting Gear Coming In 2013
Einen ausführlicheren Test des HyperPrime CINE 35mm T0.95 habe ich hier zusammengefasst:
Almost Perfection - 1st Test of a SLR Magic HyperPrime CINE 35mm T0.95 prototype
Beispielbilder HyperPrime CINE 35mm T0.95.
Beispielbilder des CINE 35mm T1.4 und HyperPrime CINE 23mm F1.7.
Hier der offizielle Pressetext:
Hong Kong, September 15th, 2012. During Photokina 2012 in Cologne,
Germany (September 18-23), SLR Magic will present attractive new CINE
products as well as its Toy Lenses, all of the highest technical
quality. Among them, will be a new SLR Magic CINE 35mm T1.4 lens in
stores by the end of 2012. SLR Magic would like to invite all
participants of Photokina fair held in Cologne to visit our stand in
Hall 3.1 B059.
SLR Magic will present its entire range of camera lenses, cine lenses,
spotting scopes, and camera accessories during Photokina.
A major attraction is a high-performance mirrorless format cine lens
with manual focus. With a focal length of 35mm and aperture of T1.4,
this lens joins the family of cine lenses designed for demanding
users. The reason why the 35mm T1.4 lens is not in the HyperPrime
series is because T1.4 is not the fastest speed we can design for this
35mm lens.
Ever since the release of the HyperPrime CINE 12mm T1.6 lens,
cinematographers have been requesting for a set of HyperPrime CINE
lenses. In addition to our new CINE 35mm T1.4 lens, we will also
showcase our 25mm T0.95 (MSRP: US $649) in mFT and 35mm T0.95 (MSRP:
US $1,249) in mFT, X-mount and E-mount concept lenses that are based
on the optical design of the HyperPrime CINE 50mm T0.95 lens.
Due to difficulty to source a particular material to manufacture the
HyperPrime 23mm F1.7 for E-mount announced on December 8th 2011 it was
discontinued within 3 months of launch. During this time, we have
re-designed the lens, increasing image quality across the frame yet
keeping the lens size and price similar to the original. The new
design also supports mFT and X mount cameras.
All details concerning the optical type and physical size of the lens
will be published at a later date. The SLR Magic CINE 35mm T1.4 lens
in mFT, X-mount and E-mount (MSRP: US $279) will be introduced for
sale in December 2012. The SLR Magic HyperPrime 23mm F1.7 (MSRP: US
$399) in mFT, X-mount and E-mount will be introduced for sale in
February 2013.
SLR Magic CINE 35mm f/1.4
Mount : mFT mount / E mount (NEX-VG900 is not compatible) / X mount /
Black Magic Cinema Camera mFT mount
Focal Length (35mm equivalent) : 70mm[mFT] 52mm[E] 52mm[X]
80mm[Black Magic mFT]
Minimum Focus Distance : 0.3m
Maximum Aperture : T1.4
Minimum Aperture: :T16
Optical Design : 8 elements, 8 groups (4 x Tantalum)
Lens Length : 70.3mm
Lens Weight : 370g
Filter Thread Diameter: 52mm
SLR Magic HyperPrime 23mm F1.7
Mount : mFT mount / E mount (NEX-VG900 is not compatible) / X mount /
Black Magic Cinema Camera mFT mount
Focal Length (35mm equivalent) : 46mm[mFT] 35mm[E] 35mm[X]
52mm[Black Magic mFT]
Maximum Aperture : F1.7
Minimum Aperture : F22
Optical Design : 9 elements, 8 groups (4 x Tantalum)
Lens Length : 61.3 mm
Lens Weight : 265g
Filter Thread Diameter: 49mm
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
So sehen sie aus:

Ich hatte Gelegenheit für ein Probeshooting eines der beiden ersten Prototypen, die SLR Magic noch kurz vor der Photokina zusammengebaut bekommen hat. So sieht es aus:

Die Konstruktion ähnelt dem HyperPrime CINE 50mm T0.95 und dementsprechend ist auch dieses kein Leichtgewicht (ca. 700g). Traditionell hat auch dieses wieder eine stufenlosen Blendeneinstellung, die in T-Stops geeicht ist und eine ausziehbare Gegenlichtblende. T0.95 entspricht hier einer Blendengeometrie von ca. F0.9!
Erstmals bekommt man damit nun den Blickwinkel und das Freistellpotenzial eines 50mm F1.4 Vollformat-Äquivalentes an Kameras mit einem APS-C Sensor - mit phantastischer Offenblend-Schärfe und traumhaft weichem Bokeh
So sieht das HyperPrime CINE 35mm T0.95 an der Sony VG900 E-Mount Vollformat Videokamera aus:

Die Kamera schaltet, wenn kein A-Mount Objektiv adaptiert ist, automatisch auf Crop-Modus um. Man kann dies aber durch manuelle Vorgabe umgehen, dann sieht man, welchen Bereich des Vollformat-Sensors das Objektiv ausleuchtet:

Hier noch eine Zusammenfassung von meinen Eindrücken und Probe-Shootings der drei Linsen (35mm T0.95 Prototyp, 35mm T1.4 und 23mm F1.7):
Roundup Of Interesting Gear Coming In 2013
Einen ausführlicheren Test des HyperPrime CINE 35mm T0.95 habe ich hier zusammengefasst:
Almost Perfection - 1st Test of a SLR Magic HyperPrime CINE 35mm T0.95 prototype
Beispielbilder HyperPrime CINE 35mm T0.95.
Beispielbilder des CINE 35mm T1.4 und HyperPrime CINE 23mm F1.7.